انواع درب اتوماتیک شیشه ای

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

در میان انواع درب های اتوماتیک موجود، درب اتوماتیک اسلایدینگ یا کشویی است یکی از پر ظرفدارترین و پرکاربردترین آن ها می باشد.

سیستم کارکرد این نوع از درب ها به صورت کشویی و حرکت به سمت راست و چپ می باشد.

این نوع از درب ها برای محیط هایی که در آن رفت و آمد و عبور و مرور متقابل صورت می گیرد از طراحی مطلوبی برخوردار است.درب اتوماتیک کشویی با ساختارهای تک اسلاید یا سنتی دو طرفه تولید می شوند.برای به حرکت درآمدن درب به یک اتاق کشویی نیاز است.

این نوع از درب های کشویی به دلیل داشتن سنسور و کنترل و نظارت مدیریتی، از امنیت بالایی برخوردار هستند و این قابلیت را دارند که در زمان های لازم درب قفل شده و یا باز گردد. میزان مصرف انرژی در این نوع از درب ها نسبتا پایین بوده و موتورهای آنها کم مصرف است. همچنین از هدررفت سرما و گرما  به خوبی ممانعت می کند و سنسورهای استفاده شده در آن ها از کیفیت بالایی برخوردار است.

اسلایدینگ ها تنوع چشمگیری دارند و به همین علت شما می توانید متناسب با نیازتان در محیط های متعددی از آن ها استفاده کنید.

درب اتوماتیک تلسکوپی

کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی مشابه سیستم درب اتوماتیک کشویی است. اما چگونگی بازشوی درب آن در عرض دهانه متفاوت است. بدین صورت که در این نوع از درب اتوماتیک، جهت یک لنگه ثابتی که نصب می شود دو لنگه متحرک را اجرا می کنند. لنگه های متحرک به صورت هماهنگ با سرعتی متفاوت حرکت کرده و به روی پانل لنگه ثابت قرار می گیرند. از همین روست که میزان بازشوی درب بیشتر خواهد بود.

این نوع از درب ها برای اجرا و نصب در بیمارستان ها ، بانک ها و مراکز بزرگ تجاری بسیار مناسب می باشد. درب اتوماتیک تلکسوپی معمولا در محیط هایی استفاده می شود که دهانه ورودی ساختمان کم بوده و درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ برای آن ها مورد استفاده قرار نمی گیرد.

از درب تلسکوپی برای محیط هایی که دارای فضا و مساحت کوچکی هستند استفاده می شود و در کنار عبور و مرور آسان، به ظاهر بنا زیبایی منحصر به فردی می بخشد. این درب ها به صورت اتوماتیک و بدون ایجاد هیج مساله ای باز شده و رفت و آمد در آن بسیار آسان و راحت است و تا حد مطلوبی بی صدا هستند و به نرمی و بدون ساییدگی باز و بسته می شوند.

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

این نوع از درب یکی از زیبا ترین درب های شیشه اتومات می باشند که دارای سیستم پیچیده ای هستند، این درب ها معمولا جهت دار هستند و برای مکان های باریک و پهنای کم در خارج و داخل محیط استفاده می شوند. برای استفاده از فشار و کشش درب اتوماتیک گردان ، به دو صورت سربار یا روی سطح نصب می گردند.

این نوع درب های اتوماتیک شیشه ای گردان برای درهای تک، جفت یا دوجداره طراحی شده اند. اپراتورها فقط با بازو و درایو به عنوان یک بسته کامل می توانند از این درهای اتوماتیک تامین شوند. این نوع درها از ظرافت بالایی برخوردار هستند که در فصل زمستان با کاهش دما و در تابستان با افزایش دما مقابله کرده و در جاهایی که تراکم و انرژی مهم است عملکرد بسیار مطلوبی دارند. این نوع درب در مکان هایی که تردد مردم بالاست و همزمان در حال ورود و خروج هستند ( مانند: رودی و خروجی بیمارستان ها، مکان های دولتی و خصوصی، هتل ها، آسایشگاه سالمندان و معلولین ) استفاده می شود.

من جمله مزایای درب اتوماتیک چرخان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد بادگیر در مواقع ضروری
  • قفل کردن الکترومکانیکی بال های درب باز کن
  • مسیر های نجات و فرار با عملکرد گریز درب اتوماتیک شیشه ای گردان
  • سیستم هدایت داخلی هوشمندانه در درب اتوماتیک گردان که مانع ازایجاد خاک و ضد آب می شود
  • دارای کنترل دسترسی از افراد غیرمجاز

درب اتوماتیک شیشه ای کرو CURVE

نمای درب اتوماتیک شیشه ای کرو CURVE تمام گرد و نیم گرد است، از مدل های درب های کرو معمولا در مکان هایی استفاده می شود که معماری منحنی دارند. این نوع از درب ها به ظاهر بنای شما زیبایی مطلوبی می بخشند. درب های اتوماتیک شیشه ای کرو CURVE به صورت دوبل نصب می شوند و هنگام ورود ابتدا درب اول باز می شود و پس از بسته شدن درب اول درب دوم باز خواهد شد، بالاترین میزان وزن قابل حمل توسط درب های مذکور 150 کیلو گرم است.

از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای قوسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از سیستم عیب یاب هوشمند
  • سیستم عیب یاب هوشمند
  • زیبایی خیره کننده و قابلیت ست شدن با تمامی دکوراسیون ها
  • سیستم ضد بر خورد
  • امکان فراهم شدن حالت لمسی
  • سیستم مدیریت انرژی
  • قابلیت استفاده در مکان هایی با رفت و آمد زیاد
  • مدیریت تنظیم زمان باز ماندن درب
  • مدیریت سرعت باز و بسته شدن درب
  • باز و بسته شدن با پایین ترین صدای ممکن
  • بالاترین ایمنی موجود
  • قدرت بسیار بالا
  • گستردگی طراحی
  • سیستم عیب یابی نرم افزار
  • پشتیبانی از سیستم قفل سریع
  • کلید کنترل هوای ورودی.

در بیشتر موارد شیشه بکار رفته در درب اتوماتیک شیشه ای کرو (Curved Sliding Doors) از جنس نشکن و سکوریت ده میل است، مضافا این که بنا به نیاز مشتری ضخامت این نوع درب ها قابلیت بالا و پایین شدن را دارد.

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

درب اتوماتیک تاشو نوعی از درب است که با تاشوها در بخش های مشخصی از در یا به اصطلاح پنل ها باز و بسته می شود. درب اتوماتیک فولدینگ به عنوان تقسیم کننده داخلی یا خارجی اتاق می توانند استفاده شوند.درب اتوماتیک تاشو مدرن می تواند تا چندین متر عرض داشته باشد و از این طریق است که دسترسی فیزیکی و بصری بین دو اتاق داخلی و یا یک اتاق داخلی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. درب اتوماتیک تاشو با اسامی دیگری تحت عنوان درب اتوماتیک اتوبوسی، درب اتوماتیک آکاردئونی و درب اتوماتیک فولدینگ نیز شناخته می شود. ساختار این درب ها مشابه با درب اتوماتیک لولایی است با این تفاوت که دو صفحه لولا شده به سمت دیوارهای اطراف دارد. همانطور که از اسمش پیداست این نوع درب به صورت تاشویی و به سمت طرفین و در یک مسیر خطی باز و بسته می شود. البته این درب ها را می توان به نوعی نصب کرد که تنها از یک سمت باز شود. درب اتوماتیک تاشو برای مکان هایی مانند راهر وها، کریدور ها و به طور کلی ورودی هایی که به لحاظ فضایی با محدودیت مواجه هستند بسیار مناسب می باشد. زمان باز و بسته شدن درب اتوماتیک تاشو چیزی بین 2 تا 4 ثانیه است؛ و برای مکان هایی که نیازمند سیستم امنیتی بالایی است بسیار مناسب می باشد.

از ویژگی های این درب ها میتوان به ضخامت شیشه، امنیت به سبب داشتن مکانیزم ضدبرخورد با مانع، عدم آلودگی صوتی، جلوگیری از هدر رفتن انرژی و سرعت عملکرد بالا و نرم آن­ به دلیل استفاده از دستگاه محرکه اشاره کرد.

درب اتوماتیک لولایی شیشه ای

این درب ها که با نام دیگر درب اتوماتیک سوئینگ نیز شناخته می‌شود و ظاهری شبیه به درب‌های لولایی قدیمی دارد، عمده ترین تفاوت میان آنها این است که در مدل‌های جدید از حسگرهای قوی دوربینی در ساخت آنها استفاده شده است که این ویژگی باعث می‌شود تا هنگام عبور یک فرد درب به طور اتوماتیک باز و بسته شود که در مصرف انرژی نیز به میزان زیادی صرفه جویی می‌شود البته می‌توان باز و بسته شدن این درب‌های را به وسیله ریموت نیز کنترل کرد اما چون بیشتر در محل‌های پر رفت و آمد به کار برده می‌شود دیگر استفاده از ریموت کاری بیهوده و سخت خواهد بود، علاوه بر این ویژگی‌ها شایسته است به این نکته نیز توجه شود هنگامی که میزان دهانه درب ورودی در محلی کم باشد بهترین گزینه برای آن ورودی استفاده از درب اتوماتیک لولایی شیشه ای است زیرا باعث می‌شود که تقریبا 80 درصد از فضای ورودی مورد استفاده برای تردد افراد قرار گیرد تا افراد بیشتری بتوانند به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی از درب ورودی استفاده کنند. از این نوع می توان در اماکنی چون فروشگاه ها، خرده فروشی ها و دفاتر ادارات، راهرو های فرار اضطراری و محل عبور و مرور افراد ناتوان جسمی نیز استفاده کرد.

از جمله ویژگی های این درب ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربردی بودن و زیبایی و فریم خاص.
  • عملکرد لولای در به صورت چرخشی و اتوماتیک است و حتی از فواصل کوتاه را پوشش خواهد داد.
  • در ابعاد مناسب برای اماکن مختلف ساخته شده است.
  • ایمنی و امنیت لازم را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *