انواع شیشه بالکن

انواع شیشه بالکنی

شیشه بالکن اغلب به صورت فریم دار و فریم لس نصب و اجرا می شود.

از انواع بالکن شیشه ای در تراس منازل و ادارات، گلخانه، پنت هاوس و … استفاده می شود.

شیشه بالکن فریم لس یا بدون قاب

شیشه بالکن بدون قاب که به آن فریم‌لِس (Frameless) نیز می‌گویند، نوعی از شیشه بالکن است که فقط از یک پنل شیشه‌ای تشکیل شده است و هیچگونه قابی ندارد.

این نوع از شیشه ها علاوه بر این که از استحکام قابل توجهی برخوردارند، منظره ای وسیع را بدون هیچ گونه مانعی برابر چشمان شما قرار می دهند.

شیشه‌های بالکن بدون قاب به جای پروفیل‌های سراسری متصل کننده، فقط در فواصلی نسبتا طولانی، پروفیل‌های کوچک اتصال دهنده عمودی دارند. این نوع از شیشه بالکن را می‌توان به دیوار یا سقف بالکن متصل کرد؛ بدون آن‌که خرابی زیادی ایجاد شود. قطر این شیشه‌ها معمولا بین ۸ تا ۱۰ میلی‌متر است.

شیشه بالکن ریلی

شیشه‌های بالکن ریلی از چندین پنل شیشه‌ای یکسان و هم اندازه تشکیل شده است که امکات جا به جایی آن‌ها را در موازات هم فراهم می کند. این پنل‌ها در بخش بالایی و پایین پنل، پروفیل‌هایی دارند که آن پروفیل‌ها متشکل از چرخ‌هایی هستند و این چرخ‌ها امکان حرکت و جا به جایی بر روی ریل را برای‌شان فراهم می‌کند.

مکانیسم حرکت در این نوع از شیشه‌های بالکن بسیار آسان است و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را باز و بسته کنید. شست‌وشو و نظافت پنل‌های شیشه‌ای نیز در این نوع از بالکن‌های شیشه‌ای بسیار آسان است؛ زیرا حرکت ریلی، امکان دسترسی به دو طرف شیشه‌ها را فراهم می کند.

شیشه بالکن پنجره‌ای

شیشه‌های بالکن پنجره‌‎ای یا پنجره بالکن، یکی دیگر از انواع شیشه‌های بالکن است که از آن برای پوشش پنجره‌ها استفاده می‌شود.

نوع تاشوی این نوع از شیشه‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد. شیشه بالکن پنجره‌ای عموما در ابعاد دست کم ۳ متر مربع قابلیت اجرا دارد. این نوع از شیشه ها در بسیاری از پنجره ها با کاربری گوناکون طراحی و اجرا می شود.

نرده شیشه‌ای بالکن

از انواع شیشه بالکنی به جای حفاظ نرده‌ای بالکن و تراس در ساختمان ها نیز می‌توان استفاده کرد.

نرده شیشه‌ای بالکن نسبت به انواع دیگر شیشه‌های بالکن، از ضخامت بیشتری برخوردار است. بنحوی که ضخامت این نوع از شیشه‌ها معمولا به بیش از ۱۰ میلی‌متر می رسد و از استحکام بالایی در بخش شیشه و اتصالات برخوردار هستند. جنس نرده شیشه‌ای بالکن نیز از شیشه سکوریت و نشکن است. این نوع از طراحی بالکن، جلوه‌ای لوکس و مدرن به ساختمان می بخشد.

شیشه آلاچیق

آلاچیق شیشه ای امروزه با گذر زمان و روی آوردن افراد به سازه های به روز و لوکس طرفداران زیادی دارد. آلاچیق های شیشه ای به گونه ای طراحی شده اند که از انواع دیگر آلاچیق ها با نوجه به ظاهر زیبایی که دارند متمایز شده اند.

آلاچیق شیشه ای در مکان های متعددی کاربرد دارد، من جمله مکان‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد: در پشت‌بام‌ها، حیاط منازل مسکونی، باغ‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های سنتی که دارای فضای باز می‌باشند و تمامی مکان هایی که بنا بر سلیقه مشتری قابل طراحی و اجرا می باشند.

از جمله مزیت های شیشه آلاچیق این است که در فصول سرد سال از ورود هواس سرد به درون آلاچیق جلوگیری می کند و همچنین در فصول گرم می توانید با باز کردن شیشه ها بصورت آکاردئونی از طبیعت و هوای محیط استفاده مطلوب کنید.

معرفی شیشه بالکن آذر آرا
شیشه بالکن آذر آرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *